onsdag 15. juli 2009

Service i sommer - del II


Av uforklarlige årsaker nekter Tele2 abonnentene tilgang til online-opplysninger om abonnementstype og bindingstid. Dette skaper en uheldig terskel for kundene når de skal undersøke om de kan bytte til den abonnementstypen som passer best.


Tele2 er i følge Post- og teletilsynet Norges tredje største tilbyder av mobiltelefoni, etter Telenor og Netcom. Begge de sistnevnte tilbyderne har naturligvis en onlineløsning som viser abonnementstype. Bare Tele2 krever at kundene sender e-post eller ringer for å avklare slike spørsmål.


Ved forespørsel svarer Tele2 at "dette er tjenester som vil bli tilgjengelig i fremtiden". Dette er for dårlig. Å få opplyst hvilken abonnementstype man har og hvor lenge man er bundet er elementære opplysninger om kundeforholdet. Dette bør være tilgjengelig straks man er logget inn på "Mine sider".

Tele2 bør få opp farten og å få tilbudet på plass umiddelbart. "I fremtiden" er et alt for svakt tilbud fra Norges tredje største tilbyder av mobiltelefoni.

Ingen kommentarer: