torsdag 22. oktober 2009

Åpent brev til Det Norske Totalavholdsselskap

Jeg er regelmessig innom sidene til Den Norske Turistforening, men ofte er jeg først innom Det Norske Totalavholdsselskap. Årsaken til dette uønskete besøket, er at jeg går til dnt.no, som jo dere tydeligvis eier. Nå vet ikke jeg om dere har avtalt dette med Turistforeningen, men jeg synes at det er litt ugreit at en organisasjon med 220 000 medlemmer og forkortelsen DNT ikke disponerer domenet dnt.no. De har såvidt jeg kan se 100 ganger flere medlemmer enn dere. Dere var vel først ute og det var bra jobbet! Men hva med å likevel tilby domenet dnt.no til Turistforeningen.
Jeg jobber med kommunikasjon og PR og er overbevist om at hvis dere gir fra dere domenet på en gjennomtenkt måte, vil dette skape masse god PR for dere i avholdsbevegelsen. For eksempel vil jo alle medlemmene i Turistforeningen bli kjent med overdragelsen, og de er vel en gruppe som ikke kjent for å være harde på flasken.
Jeg tror også at dere utad ville fremstå som generøse, velvillige og reflekterte. Kanskje Turistforeningen har et annet domene som dere kunne få i retur, ikke vet jeg.
Ha en fin dag!
Vennlig hilsen Harald Nyquist

Ingen kommentarer: