tirsdag 26. mai 2009

Noen der?

I forbindelse med min forespørsel til de politiske partiene om ordningen med halv skatt i desember, sendte jeg 24. april 2009 tre faktaspørsmål til Finansdepartementet. Selv etter to purringer, er stillheten fra departementet like tung og massiv som steinblokkene departementet bygger sine vegger på.
Mens jeg venter på svar, gjentar jeg spørsmålene jeg har stilt til departementet:
  1. Hvilken lovhjemmel eller bestemmelse ligger til grunn for ordningen med halv skatt i desember, og hvilken ordlyd har bestemmelsen?
  2. Er det frivillig å betale ut halv skatt i desember, eller er denne ordningen like obligatorisk som feriepengeordningen?
  3. Er det noe i veien for at en arbeidsgiver kan avvikle ordningen med halv skatt i desember?

Jeg håper svarene på disse tydeligvis intrikate spørsmålene ankommer før desemberlønningene skal utbetales.

Ingen kommentarer: