torsdag 30. april 2009

Til leder av Kringkastingsrådet, Kjellaug Nakkim


E-post sendt til Kjellaug Nakkim: Jeg har etter forespørsel til Kringkastingsrådets sekretær, fått oppgitt din e-post-adresse. Jeg beklager å måtte ta en sak som egentlig skulle vært behandlet i Kringkastingsrådet opp med deg direkte, men jeg kan ikke forstå at den aktuelle saken har blitt fulgt opp slik den burde ha blitt fulgt opp. Derfor tillater jeg meg å henvende meg direkte til deg.


Den aktuelle saker er min klage til Kringkastingsrådet som ble behandlet i rådet 22. januar. Tema var publisering av underlagsmateriale i forbindelse med nyhetssaker på nrk.no.
Ved rådets behandling av saken forklarte kringkastingsdirektøren at NRK fremover ville publisere det nødvendige underlagsmaterialet. Så vidt jeg erfarer skjer dette kun sporadisk, og jeg har ved stikkprøver påpekt en rekke eksempler på manglende publisering på min blogg http://www.mediavakten.blogspot.com/


Jeg har bedt Kringkastingsrådets sekretær om at min klage på manglende oppfølgning fra kringkastingsdirektøren behandles i Kringkastingsrådet. Denne klagen ble ikke tatt til følge, med begrunnelsen at rådet var tilfredse med direktørens opprinnelige svar på min klage.
Det er etter min mening meningsløst å være tilfreds med at kringkastingsdirektøren lover å følge opp saken, når en slik oppfølgning likevel ikke skjer.


Jeg ber deg som rådets leder om ta saken opp til ny behandling.

Se også følgende artikler:
http://mediavakten.blogspot.com/2009/03/kampen-for-kvalitet-i-nrk-fortsetter-ny.html



Vennlig hilsen Harald Nyquist

Ingen kommentarer: