mandag 10. november 2008

De googler, de også

Når du har grublet lenge nok over hvordan du skal løse et problem på pc'en, er det best å ha en PC-ekspert i vennekretsen. Men av og til blir jeg forbløffet over hvilke kunnskapskilder disse ekspertene utnytter. Ofte er det ikke mer avansert enn at de googler saken de også.
Jeg skulle stille inn PC'en til å hoppe over innloggingssiden slik at jeg slipper å skru på maskinen i to trinn. Svaret kom ikke ved å følge Kontrollpanel. Jeg tok PC'en med til min ekspert for råd. Han fant heller ikke svaret ved å lete på selve PC'en og foreslo at jeg googlet saken.
I løpet av noen sekunder kom en beskrivelse på fremgangsmåten på Google. Saken var løst. Dette er ikke et engangstilfelle, forklarte PC-eksperten. Dette er en helt vanlig måte å løse PC-problemer på.
PC-eksperten kan mye mer om PC'er enn veldig mange. Men står han fast, går heller ikke han av veien for å google.

1 kommentar:

Monica sa...

Dette var morsomt og nyttig å vite!
På samme måte finner mange leger svaret på vanskelige symptomsammen-setninger på Google,- i større grad og raskere enn via medisinske søkesider.